assalamualaikum..salam sejahtera...

WELCOME TO CHEQLEP life...

kebanyakkan manusia.. mula untuk mengatasi krisis hidup ketika mula mengenali apa itu dunia... dari krisis hidup itu..wujudnya satu perasaan untuk senantiasa meneroka setiap keadaan dan kewujudan sesuatu... dari situlah lahirnya rasa cinta.. hairan..ingin tahu..bimbang...bangga..riak dan akhirnya...hingga ke satu ketika... manusia itu ..yakni kita..boleh terpesong dan mudah untuk melupakan kepadaNYA... JIKA dilihat dari sudut kematangan seseorang manusia itu..kita tidak boleh hidup tanpa bergantung antara satu sama lain...tidak kiralah.. manusia,haiwan,tumbuh-tumbuhan mahupun sesuatu yang sekecil zarah... JELAS disini.. sesuatu yang hidup..memerlukan sesuatu yang lain untuk terus hidup .. SAMA seperti cheq.. yang memerlukan anda untuk cheq terus hidup... dan hidupp,,,dan hidup,...seperti ANDA...!!!!!!!!!!

Monday, January 24, 2011

putus NAFSU ,,.,,!!

nafsu yang aku nak citer,..bukanla nafsu makan ke... ape ke.. tapi.. nafsu untuk study...
pernah sampai satu tahap.. otak aku dah xmampu untuk tampung semua info-info yang keluar masuk dari telinga kanan..kadang sampai terkeluar dari telinga kiri...


xpernah puas,,,!!
- aku xpernah puas... sebab aku adelah anak adam... anak adam kalau diberikan 2 kawah emas..tetap xkan puas... dulu masa skolah..teringin nak masuk u... bile dah masuk U.. tringin nak masuk skolah balik lak,,,,ahhahaah..
-setiap benda yang kite buat,,.ade nilai..dan ade pengorbanannye.. kadang-kadang rase malas tu menjadi-jadi.. sampai aku lalai..leka ngan tahap kemalasan aku yg melampau-lampau... .. wtf!!!!!!!!!!


menyesal...!!!
-rase menyesal ., selalu jadi bayang-bayang gelap dalam hidup aku.. menyesal sebab xnak study betol-betol..tapi.. bile fikir-fikir balik..aku dah habis struggle dah..sampai meleleh otak jni dibuatnye... tapi...MUNGKIN xde rezki.. redha je lah... mungkin ade hIKmah disebalik sume ni,..


NAFSU ni lah...NAFSU untuk BERLAJAR.. yang semakin berkurang.. berkurang...berkurang..dan berkurang,.,,,,,,,tapi... aku ade PENAWAR untuk penyakit ni.. ape die?! PENAWARnye adelah... family aku... aku bukanlah datang dari family yang " nak ape...petik je".. aku orang sederhana... bile aku renungkan balik kisah hidup aku..itu lah yang menjadi "maajon/tonix" UNTUK HATI NI.....


insyaALLAH.. moga ape yang diharapkan.. akan menjadi kenyataan,,, :)


nafsu..oooooo..NAFSUUUUUUUUUUUUUuuuuuuuuuuuuuuu,.!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment